Prospešnosť zinku

prospešnosť zinku

Zinok je jedným z prvkov, ktoré sú pre náš organizmus nevyhnutné. Udržuje hladinu vitamínu A v krvnej plazme, stabilizuje bunkové steny a podporuje rozvoj genetického základu organizmu. Podieľa sa na množstve ďalších spúšťacích pochodov v tele a jeho nedostatok sa prejaví veľmi rýchlo.

Nedostatok zinku

Nedostatok zinku na genetickom podklade alebo v dôsledku jeho nedostatočného príjmu v potrave môže viesť k rôznym patologickým zmenám na koži, k jej suchosti, problematickému hojeniu rán a zápalov, vzniku či zhoršeniu akné, zvýšeným vypadávaním vlasov, zhoršeniu kvality nechtov a pod.

Koľko zinku by sme mali prijať?

Denne je potrebné prijímať približne 15 mg zinku. U tehotných žien sa denná potreba zvyšuje na 20-25 mg. Rovnaká situácia je u vrcholových športovcov alebo ľudí s vyšším príjmom železa a medi.

Čo robiť keď máme nedostatok zinku?

Z prirodzenej potravy sa nám zinku nedostáva veľa a v tele sa nevytvárajú zásoby. Preto by sme mali zinok doplňovať inou formou. Aby bol zinok prijatý v množstve účinnom pre liečbu, pred výživovými doplnkami uprednostnite lieky, ktorý obsahujú garantovanú koncentráciu zinku a sú tak účinnejšou voľbou pri problémoch s jeho nedostatkom v organizme. Okrem obsahu zinku je však veľmi dôležitý aj nosič, ktorý pomôže organizmu absorbovať zinok v čo najväčšej miere. Veľmi dobrou voľbou je kyselina orotová, ktorá je prírodného pôvodu a efektívne zvyšuje vstrebávanie zinku zo zažívacieho traktu, čím zintenzívňuje jeho účinok na organizmus.

Zdielaj tento článok: