Odkysliť organizmus

ako odkysliť organizmus, ph

Napriek našej snahe, strava, ktorú prijímame je kvôli zhoršujúcemu sa stavu životného prostredia menej kvalitná. To, čo skonzumujeme, v kombinácii so sedavým zamestnaním spôsobuje, že naše telo sa môže dostať do acidobázickej nerovnováhy. Preto, aj v rámci tohtomesačnej témy DETOXIKÁCIA ORGANIZMU, venujme svoju pozornosť jeho odkysleniu.

Čo znamená acidobázická nerovnováha?

Acidobázická nerovnováha znamená nerovnováhu kyselín a zásad v tele, a teda nepomer medzi ich tvorbou a vylúčením. Prekyslený organizmus býva spúšťačom mnohých civilizačných chorôb. Patria medzi ne veľmi rozšírené alergie, obezita, únava, depresívne stavy, kardiovaskulárne choroby, rakovina atď. Najväčší podiel na prekyslenom organizme má najmä naša nedostatočná výživa, nepravidelná strava, málo pohybu, stres a pod. Našli ste sa v tom? V takom prípade si prečítajte niekoľko rád, ktoré by vám mohli pomôcť zlepšiť váš stav.

Ako odkysliť organizmus?

Poďme rovno k meritu veci a povedzme si, ako organizmus čo najrýchlejšie odkyslíme. V prvom rade sa musíme zamerať na svoj jedálniček. Odstrániť z neho, alebo aspoň čo najviac eliminovať tzv. kyselinotvorné potraviny. Keď už v rámci kyselinotvorných potravín uberieme, pridáme na strane zásadotvorných potravín a minerálov.

Ktoré sú kyselinotvorné potraviny?

Potraviny, ktoré vedú k vzniku prekyslenia organizmu, nemajú nič spoločné s tým, či je jedlo chuťovo kyslé. Medzi nasilnejšie kyselinotvorné potraviny patria:

  • cukor, umelé sladidlá, sirupy
  • alkoholické nápoje
  • káva a čierny čaj
  • sladené ovocné šťavy, džúsy
  • ocot
  • kvasnice
  • sušené ovocie
  • džemy
  • vajíčka
  • hovädzie, bravčové a kuracie mäso
  • pasterizované mliečne produkty
  • biele pečivo
  • hríby
  • horčica
  • sójová omáčka

Faktormi, ktoré majú vplyv na zakyslenie organizmu sú aj hnev, žiarlivosť, strach, úzkosť a pod.

Ktoré sú zásadotvorné potraviny?

K silne zásadotvorným potravinám patria najmä:

  • jačmeň
  • citrón
  • červený melón
  • petržlen
  • chren
  • figy, ďatle
  • himalájska soľ
  • zelené trávy (kamut, jačmeň, pšenica, ovos...)
  • uhorka
  • kel
  • morské riasy
  • špenát
  • petržlenová vňať, čerstvé bylinky
  • brokolica
  • zelené nápoje, spirulina, chlorella
  • čerstvé zeleninové šťavy
  • klíčky (surové naklíčené strukoviny, obilniny)

Čo sa emócií týka, organizmu prospieva oddych, relax a meditácie.

ako odkysliť organizmus, ph

Dbajte na zvýšený prísun minerálov

TIP: počas odkysľovacieho procesu dbajte na zvýšený prísun minerálov, ktoré organizmu pri rozbíjaní kyselín a ďalších toxínov pomáhajú. Taktiež nezabudnite na toľko zdôrazňovaný pitný režim, ktorým toxíny vylúčite z tela von.

Význam zinku v organizme

Zinok je stopový prvok, ktorý významne prispieva k posilneniu imunity a urýchľuje proces uzdravovania. Je tiež dôležitý pre správny vývoj a funkciu rozmnožovacích orgánov, zlepšuje stav kože, urýchľuje hojenie rán alebo pomáha pri únave. Po zime je dobré zregenerovať pleť, vlasy aj nechty a pripraviť ich na leto. Zinok je na to ideálny.

Ako zinok organizmu doplníme?

Aby bol zinok prijatý v množstve účinnom pre liečbu, pred výživovými doplnkami uprednostnite lieky, ktorý obsahujú garantovanú koncentráciu zinku a sú tak účinnejšou voľbou pri problémoch s jeho nedostatkom v organizme. Okrem obsahu zinku je však veľmi dôležitý aj nosič, ktorý pomôže organizmu absorbovať zinok v čo najväčšej miere. Veľmi dobrou voľbou je kyselina orotová, ktorá je prírodného pôvodu a efektívne zvyšuje vstrebávanie zinku zo zažívacieho traktu, čím zintenzívňuje jeho účinok na organizmus.

Viac pohybu na vzduchu

Pokiaľ ide o odkysľovaciu kúru, odporúča sa viac pohybu. Či už ide o šport, alebo len o prechádzku na čerstvom vzduchu, všetko je vítané.

Zdielaj tento článok: